dilluns, 16 de juny del 2014

7 motius per comprar Orgullo y Satisfacción

Evidentment hi haurà més o menys motius per comprar un còmic. I, per desgràcia, els motius més importants per comprar cultura haurien de ser... doncs això: culturals. Però després de la meva declaració d’intencions del darrer post: no compraré El Jueves fins que RBA no canviï la seva forma feixista d’operar, crec just explicar perquè SÍ compraré i recolzaré cegament la publicació de “Orgullo y Satisfacción”, el còmic que han perpetrat els exiliats de El Jueves. Us donaré 7 dels meus motius:

PRIMER MOTIU
La llista d’autors és impressionant:
Ágreda, Albert Monteys, Asier y Javier, Bernardo Vergara, Guillermo, Isaac Rosa, Iu Forn, Lalo Kubala, Luis Bustos, Malagón, Manel Fontdevila, Manuel Bartual, Mel, Paco Alcázar, Paco Sordo, Pepe Colubi i Triz.
N’hi ha que m’agraden més, n’hi ha que m’agraden menys, però tots són gent que he gaudit en algun moment de la meva vida com a Juevero.

SEGON MOTIU
És una producció de ¡Caramba!. Per a mi, una de les millors, si no la millor, editorial de còmics que hi ha ara al territori espanyol.  Propostes arriscades. Edicions molt cuidades. I tot de la mà d’en Manuel Bartual, una de les persones més interessants que hi ha ara mateix creant i ajudant a crear art i cultura.

imatge extreta de la web de ¡CARAMBA!
Passeu per la seva web i veureu ambrosia feta còmic!
TERCER MOTIU
Igual que vull que RBA s’enfonsi en la més pudenta de les misèries, vull que El Jueves reneixi de les seves cendres. Això s’aconseguirà si queda clar que els qui van marxar tenien motius. Que cal ser punyent i forçar la mà de debò i no només viure de glòries passades. El poc que he vist del còmic que compraré dimecres, em deixa clar que serà tota una lliçó de mala llet i paraules clares. La monarquia ens toca els ous? Nosaltres li tocarem els ous a la monarquia. Si Orgullo y Satisfacción té un èxit aclaparador, serà una bona puntada de peu a ‘las joyas de la corona’ de més d’un fatxa.

QUART MOTIU
No vull que en Felipe Uve Palito sigui rei. No vull que ningú sigui rei. Els únics reis que m’agraden són els de les novel·les de ficció. I, si heu llegit o vist ‘Game of Thrones’, els reis tenen una esperança de vida ben curta i unes expectatives de morir de vell, ben minses. Ja vam estar 40 anys sota la bota d’un cigronet gallec, 40 anys sota la d’una papada adultera. Potser que ara ja ens deixem de caps d’estat medievals que estan molt ben preparats però que en veure’s arraconats i sense arguments, et salten amb un “Ya hash tenido tu momengto de gloria”. Necessitem abanderats per la nova república i aquest còmic pot ser un bon manifest.

CINQUÈ MOTIU
Un dels arguments dels que no han marxat de El Jueves ha estat protegir els llocs de treball dels que no són autors, ni mediàtics. Els que han marxat també tenien una seguretat laboral que no veien perillar. Jo sóc un simple consumidor i, normalment, no puc tenir massa en compte quins llocs de treball protegeixo amb les meves compres. Més enllà de no gastar diners amb marques o empreses que emprin nens, esclaus o tinguin unes condicions de treball inhumanes, no puc triar massa. Amb pena i frustració vaig decidir deixar de comprar una revista amb la qual tenia una cita setmanal des de feia un quart de segle. Si ara pagant 1,50€ puc ajudar a un grup de gent que ha decidit sacrificar una feina estable pels seus... i pels meus principis, ho penso fer.

SISÈ MOTIU
 Ja ho he dit abans, però ho repeteixo: 1,50€. És el que em costaria el cafè amb llet que no em prendré dimecres per comprar aquest còmic.

Orgullo y Satisfacción
Si trobes més entreteniment per 1,50€, et convido a un cafè... NO!
SETÈ MOTIU
El darrer motiu és el que hauria de ser el més important. I potser, desprès de tot el que ha passat encara ho és. M’agrada llegir còmics. I aquest té pinta de ser un dels millors que es publicaran properament.

Aquests són alguns dels meus motius. Quins són els teus?

PostEdit: Ja l'he comprat. Ja l'he llegit. ÉS UNA PASSADA. Aneu i compreu-lo JA!

No penso fer de moderador

Si voleu discutir quelcom sobre un post publicat aquí, fàcil: Busqueu-me a Tuiter o Facebook i allà us atendré.
Les opcions per poder fer BLOCK allà són molt més útils!